Umgåtts

Denna helg har varit fantastiskt trevlig! 

I lördags lagade syrran och jag lunch tillsammans hemma hos henne. Jag hade fått ett recept på mailen på morgonen som jag blev sugen på. Det var köttfärsbiff, klyftpotatis och grönpepparsås. Ett lite missöde med för mycket mailen i såsen men det löste vi med mer mjölk. Och den blev sååå god! De kräsna barnen fick en kall creme fraiche sås istället. Alla åt med god aptit.

Efter maten inväntade vi morfar, sedan blev det skridskoåkning. Riktigt skoj! Synd bara att jag får skavsår på fotknölarna så snabbt...
Albin kom igång och åkte bra denna gång. Tidigare har han mest stått still på isen.
Vi åkte ca en timme. Sedan gav Albin, syrran och jag upp. Vi åkte till syrran och fikade blåbärspaj istället. De andra fick de å när de kom.

Vi kom hem i fyratiden och jag låg på soffan under en filt och frös hela kvällen med undantag för matlagning. Det blev flygande Jakob till middag .

Funderade lite på om jag hade feber under kvällskvisten där. Men var uppe i 37,3 som högst. Högt för att vara mig men ändock ingen feber .

Plockade lite och fixade med tvätt på förmiddagen. Skickade gubben att handla mjölk till maten som bestod av pasta och skinksås.

Alice och jag bakade efter lunch. Jag gjorde chocolate chip cookies från bakbenen och de blev riktigt goda.
Alice gjorde chokladmuffins.
Hon lyckades också bränna sig på kastrullen som hon skulle smälta margarinet i. Vet inte riktigt hur hon tänkte där.

I tvåtiden kom Anso med familj utom twinsen.  Vi fikade och snackade skitsnygg.  Tiden gick så fort och plötsligt var klockan över fem och det var dags för dem att åka hem.

Fick en beställning på kalsonger av Limpan. Han fick ju ett par med traktortyg när han fyllde och de var de skönaste han hade haft sa han.

Gjorde klart en beställd poncho på kvällen och stickade färdigt bakstycket till kusinbarnets tröja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0