Vilken dag!

Vaknade utsövd 06.30 konstigt nog.

Mamma kom vid 08.30 för att hjälpa till med städning inför kalaset imorgon.
Vi är ett bra team så efter några timmar var vi färdiga .

Lunch hade bästa mamma med sig också. Omelett.

For iväg till Gävle och först Fynda textil. Trevlig personal och bra service som vanligt. Hittade nästan exakt samma nyans på trikå som jag sytt tunika till mamma i. Jag måste ju sy en ny då vi tänkt fel med storleken.
Brun velour blev det till yoga pants till mig. Superhjälten som Albin ska få byxor utav. Han undrade ju om det fanns tyg kvar till byxor när han fick tröja i samma tyg.
Grå college till en Odd Molly kofta och ettljuvligt rosa collegetröja till små små bebisbyxor till Albins bäste väns syster.

Citygross för lite fika och sedan mathandling.
Presentinköp avslutade stadsresan.

Albin var så lycklig idag när han hade två kompisar hemma! H och D.
De hade nog disco uppe. Jättehög musik spelade de.

Lagade pasta och köttfärssås till de som blev hemma när tjejerna skulle på lite avslutning på ip.
Någon form av cup med mimade lag med f-05, f-02, p-06, p-02 och a-lagsspelare i samma lag. Jättekul tyckte tjejerna!
De blev bjudna på korv efteråt.

Hem för lite fredagsmys med filmen Frost och tända ljus.

Kvällen avslutades i mitt soffhörn med lite stickning. Första sockan klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0