Pepparkaksbak

Mamma ringde innan jag ens klivit ur sängen imorse. Hon undrade om barnen ville komma och baka pepparkakor. Det vill de faktiskt allihopa.
Fikade när vi kom dit och sedan drog de igång. Pontus hade inte ro så länge men de andra bakade på.
Jag fick äran att åka och köpa mer deg och pepparkakspynt.
Pappa drog med mig på en prommis i skogen. Vi var nog borta närmare en timme.

Köttfärssås och spagetti när vi kom tillbaka. Och min favorit aftereightpäron till efterrätt!

Barnen dekorerade pepparkakorna så fint. Albin är visst uppländska av brorsan och skrev d24 på sitt pepparkakshjärta som ska hänga i fönstret.
Då fick jag roligt minsann!

Hemma påbörjade jag en body. Var en instagramföljare som ville köpa kläder i julklapp till sina grabbar. Jag sa då att jag kunde sy upp lite i deras storlekar av resttyger så skulle det bli billigare än om jag skulle köpa nya tyger.
Får väl se om hon nappar på något.

Önskemiddag av Pontus blev baconröra och pasta (husvagnssemester skulle jag kalla det) och sedan tog han epan och drog till S.

Wilma städade sitt rum på kvällskvisten. Och det är inte ofta må ni tro.

Albin smsade M:s mamma och frågade om lek imorgon. Det funkade om de kunde vara här. Mamma är ju barnvakt så det är helt okej.

Patrik fixade köttbullsmacka till kvällsfika åt oss. Mumsigt!
Sedan blev det ponchostickning för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0