första tröjan

Dagen blev inte som jag tänkt mig idag.
Den blev mycket bättre!

Hade lite på att göra listan. Som tex städa, tvätta och sy.

Tvättade, sorterade och lade in tvätt på fm.
Pontus kom och sa att Jag snart skulle komma och strax efter smsade Anso och frågade om hon och de små barnen kunde stanna och hälsa på när de kom med J.

Tyvärr hade vi ett återbesök på hc inbokat kl 13.
Men jag sa att de kunde komma tillbaka efter det om de ville så jag skulle smsa när vi kom hem.

Det blev en rysligt fart efter det. Vi var ju tvungna att handla innan vi gjorde lunch. Och Pontus skulle tanka.
Stuvade makaroner och köpta köttbullar blev det till lunch.

Besöket på hc gick bra. Inget blod i urinen denna gång och crp var bra. Så det gick snabbt.
Glass på Time belönades Albin med då han alltid är så duktig vid stick i fingret mm.

Började fixa med utemöblerna tills Anso skulle komma. Tvättade bort den värsta fågelskiten . Fick fram fyra stolar och en soffa så vi bestämde att de åtta barnen fick fika före oss så skulle vi få plats.
Barnen lekte både ute och inne och Anso och jag satt på altanen och njöt.
Jag kände hur solen brände i nacken då jag satt med ryggen mot den.
Tiden gick fort och det var snart dags för dem att åka hem.

En inventering av frysen gav inte mycket. Dags att handla har det varit länge.
Men hittade i alla fall en bit kassler. Så den fick det bli till middag tillsammans med kokt potatis och fyra olika kalla såser som vi fick prover på med icas matkasse för någon vecka sedan.

Klippte ut Albins jacka medan barnen hade fredagsmys.

Måste ju berätta att jag blivit klar med mitt livs första stickade tröja också. Den jag började på till Alice för ca en vecka sedan.
Den blev lite väl stor men annars är jag nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0