Strömavbrott

Dagen började inte bra då jag tog fel på tiden för det planerade strömavbrottet.
Jag hade ju tänkt hinna dammsuga innan.
Men hade ju ändå tur att Patrik gjort gröt och kaffe åt mig!
Tänk er en morgon utan kaffe... Kan ju inte bli annat än katastrof.

Vi kunde ju inte göra så mycket efter frukost så vi fortsatte spela lite monopol som vi börjat på för en dryg vecka sedan. Trevligt att göra något tillsammans.

Jag kläckte idén städhjälp mot bio. Pontus var tveksam men han fick uppdraget att skruva ihop hyllan till hallen istället. Vi andra samarbetade riktigt bra och vips så var nedervåningen städad.

Jag fick börja med maten på sluttampen men det gick bra det å. Alla åt med god aptit idag trots att det var mat från matkasse. 
Potatis, gräddsås, köttbullar och pressgurka  var det.
Äälskar pressgurka! Måste göra det oftare.

Wilma hade kollat upp biotider och sällskap under städningen. Det var bara en dusch som behövdes efter maten, sedan for vi.
Sällskapet bestående av mamma och Nelly hämtades upp på väg in till Gävle.

Mamma och barnen släpptes av på öob för godisinköp. Själv åkte jag till Fynda textil.
Ett manteltyg stod på inköps listan enligt Albins order. Det blev även en prickig stuv och ett jacktyg. Som jag har letat jacktyg. Men nu så!

Albin, Nelly och mamma gick på Kung funkar panda 3 och vi andra gick på Zootropolis.
Alice och jag köpte varma chips att dela på. Jag säger bara mmm. 
Filmen var jättebra. Fick lite roligt åt Alice än sväng där när ett djur hoppade fram. Hon hoppade högt i stolen.

Ett hungrigt gäng åkte hemåt. Klockan var så mycket att jag bestämde mig för att köpa med pizza hem till mamma. Blev även kvar på kaffe. När det var dags för hemfärd protesterade barnen. De ville vara kvar och spela mer fotboll.

Fålla de upp en klänning åt en jobbarkompis när vi kom hem. Naturligtvis lyckades jag göra ett jack i tyget när jag klippte rent fållen. Men åtgärdade det lite snabbt.

Sist men inte minst blev det virkning på handduken. En tråkig sista del i en annars rolig cal från svarta fåret.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0