Lekland och bio

Sydde lite på fm och styrde upp ett Gävlebesök.
Pontus sov hos S inatt och de skulle få skjuts till Gävle för att gå på bio så då tyckte jag att vi lika gärna kunde åka till Gävle vi också så kunde de åka med oss hem.

Jag hade höga förväntningar på Gävlebesök men det blev inte alls som jag tänkt...
Vi hämtade mamma och Nelly vid halv tolv och styrde kosan mot Max.
Är ingen älskare av Max men någon gång ibland kan det vara gott, mest pga deras smältas. 

Mamma gick med Nelly, Alice och Albin till leklandet Delfinen och Wilma och jag åkte till Filmstaden för att se på Tsatsiki.
Himla bra film var det faktiskt!
Efteråt blev det ett efterlängtat besök på Olssons tyger. Men gick därifrån tomhänt dessvärre.
Wilma hittade faktiskt ett tyg som hon ville ha tröja i och jag ångrar nästan att jag inte köpte det.
Jag letade mönster till jacka men det verkar omöjligt att hitta något😢
Även ett jeansmönster sökte jag men det blev inget sådant heller.

Hämtade upp mamma och barnen för att åka till Fynda textil. Men kom på att de nog stängde fyra. Wilma kollade upp det medan jag körde och dessvärre stämde det.
Det blev mathandling på Ica Maxi istället innan hämtning av storgrabbarna.

Innan vi kom hem efter att ha skjutsat hem alla så var klockan närmare sex. Med andra ord hög tid för mat.
Tur att vi denna vecka har Icas matkasse så man visste vad man skulle laga. Kyckling med persiljestekta morötter och gräddsås blev det. Gott! 

Tjejerna var duktiga och plockade in maten i kyl och frys när jag lagade mat. De belönades med pengar. Alice fick visst blodad tand och fortsatte jobba. Hon dukade och vek tvätt. Duktig tjej!

Efter maten hamnade jag i soffan. Har känt mig så fruktansvärt trött de senaste kvällarna.
Albin roade mig med en hel del roliga uttryck under kvällen. Bla gick han runt och sa kålrotssoppa. Man undrar ju vad han fått det ifrån😂
Lite stickning på Svarta fåret KAL blev det också. Men började med att riva upp typ fyra varv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0