12/3-16

Vi hann inte mer än äta frukost så var morfar här med skotern. Barnen gick förstås direkt ut!

En glad överraskning var att syrran och Nelly var med. Inte ofta man ser dem nu för tiden.

Pappa, syrran och jag fikade lite innan vi gick ut till de andra.

Många timmar spenderades i den ljuva solen på åkern. Barnen fick ihop sex mil på skotern.
När det närmade sig lunch hämtade vi lite ved och en brasa tändes. När den brunnit en stund och de täljda grillspetten var klara så grillades åtskilliga korvar.

Lördagsgodiset hämtades ut. Albin och Alice hade packat en väska.
Och så njöt vi i solen en stund till.
Sedan tog de skotern med sig och for.

Själv velade jag länge och väl innan jag tog tag i saken och gick för att färga håret. Så tråkigt ju!

Skalade potatis till middagen medan färgen satt i. Duschade ur färgen och gjorde färdigt middagen som var falukorv i ugn och mos. Allt från Icas matkasse.

Wilma målade mellonaglar på mig. Vilken idé hon fick. Riktigt bra blev det.

Sedan tittade barnen på mellonaglar och jag klippte ut en tröja till Wilma. Sydde ihop några rutor till Albins överkast också.
När barnen lagt sig fortsatte jag att virka på en beställningskanin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0