Besöket som blev inställt

Hade någonting att se fram emot idag så jag fick lite energi på fm.
Anso skulle komma på besök efter lunch så jag satte igång med lite bakning. Drömmar till födelsedagen blev det först. Sedan blev det även sega hallonrutor som dagens främmande skulle bjudas på.
Lunch blev pastarullar med skinka enligt önskemål.
Sedan slängde jag mig i duschen. Duschade snabbt som attan då det började dra ihop sig för besöket att anlända.
Kollar telefonen och upptäcker då att Anso Julia har blivit dålig så de kunde tyvärr inte komma.

Smsar mamma som erbjudit sig som städhjälp och hon och pappa kommer i tvåtiden.
Nelly kom strax före då Alice ringt efter henne.

Mamma och jag drar igång städningen och efter en stund står Magnus och barnen på altanen. Mot var leksugen så hon stannade med Wilma.

Pontus kom på att han skulle göra hamburgare till middag så jag skickar iväg Pontus och pappa till affären. Brudarna åker också med till fotbollsträningen.

Mamma och pappa åker hem strax efter maten och då går jag ut och tittar på Patrik och Pontus som håller på och skruvar ihop epans växellådor.
Då kommer Mange och barnen för att gratta Alice i efterskott. Hon fick en kendama och blev väldigt glad!

Fixar kaffe och plockar fram lite kakor och bjuder på. Men kakfatet fick fyllas på. Älskar fikasuget främmande!
Även Tomas får fika när han hämtar Nelly.
Så det blev en härlig dag trots att det planerade främmande inte kunde komma.

Avslutade kvällen med några varv på andra ärmen till Nancy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0