15/2-2016

Tidigt på mprgonen fick jag sms från Anso, hon undrade om de fick komma och hälsa på.
Självklart!
Vi fikade lite rester från födelsedagsfikat när de kom. Sedan snackade vi och barnen lekte så snällt. De var även ut en sväng.
Bjöd på lunch bestående av korv Stroganoff och ris.
Inte allt för ofta vi hinner ses men nu hoppas vi att vi får till det även på sportlovet.

De åkte runt halv två och då förbetedde jag röd currykyckling i crock poten till kvällens gäster. 
Åkte till affären och lämnade paket plus att vi handlade lite till frukost och bakning.

Wilma kom hem med kompis E.
Gjorde i ordning deg till en bärroyale och vaniljhjärtan. De skulle kylas en stund.
Hann börja med fyllningen till bärroyalen så knackade det på dörren. 
Malin, Lina och barnen kom tidigare. Lina hade fått sluta tidigare i skolan. Bra! Mer tid för oss att umgås!

Det spelades spel och pratades. Albin hade så roligt med Tove, Kalle och Bojan. De hade bla disco.
Lina satt och tittade efter mönster till kläder jag ska sy åt dem. Längtar!
Vi åt kyckling med nudlar och tjockpannkaka. Man fick välja. Pottan gjorde som vanligt en god rätt åt oss.

Kvällen slutade tråkigt med att Alice började känna sig sjuk...

Jag hann klart andra delen på mysteriestickningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0