14/4-16

Hade en välbehövlig dag för mig själv igår. Lämnade Albin på dagis till kl 9 och sedan fixade jag med lite tvätt.
Ställde även in lite kartonger med sorterade kläder i skrubben.
Men sedan fick det vara nog med nytta.
I och för sig plockade jag ihop en del i serumet innan jag äntligen började sy. En tröja i våriga  färger blev det. Wilma hade själv valt tyg förstås.
Sedan började jag klippa ut tyget till mina jeans. Hann precis färdigt innan det var dags att hämta Albin kl 14.

Albin fick med sig kompis W hem. W fick ta med sig cykeln så de cyklade mest hela tiden.
Vid mellis är kompisen lite rolig. Han sitter och viskar till Albin att fråga om de får fika. Men Albin frågar inte. Han har nog förstått att man inte får både och.

Hinner knappt få i mig första koppen kaffe innan Pontus ringer och vill ha hämtning i Torsåker. Klockan är då 14.45 och det är dagens tredje Torsåkersvända.  Det blev tätt på given.

Hinner få i mig min andra kopp, titta lite på syningen och skala potatisen till middagen innan det är dags för nästa vända. Hämtning av Wilma kl 16.

Fixar färdigt middagen och käkar. Det är tunnbrödsrulle från Icas matkasse. Gott! De har tom lyxat till det och skickat med en burk Hellmans majonnäs. 
Skjutsar brudarna till fotbollen som börjar kl 17.

Hämtning av fotbollsbrudar  och lämning av W vid 18. Det kommer önskemål om lek även fredag från grabbarnas sida. Vi får se hur det blir.

Kollar lite på grabbarna som bygger släpvagn men går snabbt in. Kallt!
Wilma undrar om ingen bakat något till efter träning fika. Har ingen lust så det får du göra själv blir svaret. Och det gör hon. Hallonpaj.

Avslutar kvällen i soffan med lite virkning på Svarta fåret cal. Är så roligt med sådana och längtar efter att sätta igång med drops.

Innan sängen söker jag 8 cm dragkedja till mina jeans men blir lite sur då det inte finns på jonic. Är ju inge kul att bara skicka efter dragkedja...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0