15.15

Albin höll ut till ca 14.00. Han var vid gott mod tills dess. Men då började han bli riktig hungrig och trött på att vistas i sängen. Vi kunde ju bara läsa, titta på film och spela hay day. Han körde även lite med sin legobil. Patrik och jag turades om att smyga iväg och äta.
Albin fick en piggelin och blev då lite gladare och piggare igen.
En sköterska kom in och berättade att vi äntligen fått en tid. 15.15.
Så vi gick ner till operation strax efter tre.
Jag pussade Albin hej då och så pratade vi lite till. När jag gick hade han ett leende på läpparna. Han är så otroligt tapper min lille kille! Patrik följde med in tills Albin slocknade.

Vi gick och tog en fika och skulle sedan upp och byta rum men hann inte det innan de ringde från uppvaket och sa att vi skulle komma. Vi var nog borta ca 45 min bara så det gick ju jättefort och glad var jag.
Vi kom in till Albin 16.20 och då sov han djupt. Runt 16.50 vaknade han och vred sig, tog sig för snittet och sa ajajaj.
En sköterska var snabbt där och gav honom morfin. Albin somnade då om igen och sov tills det var dags att gå upp på avdelningen.

Han pratade lite på vägen upp men sedan somnade han om. Sov lite till och från. Kikade lite på tv och drack lite festis. I sjutiden vill han ha sin efterlängtade korv Stroganoff och som han njöt!
Det gick i en hel del.

Droppet kopplades bort efter maten och då blev det bråttom på toa. Patrik fick bära in Albin eftersom det gjorde ont annars. Det kom tyvärr inget kiss så vi fick koppla på en påse på katetern. Först kom det ingenting men sedan rann det på. Skönt.

Albin kikade på hockey men blev trött och ville sova. Han hade lite bekymmer med att vänta på att på sen kopplades bort fast jag sa att han fick sova ändå. När han sovit en kvart kom nattsköterskan och tog bort påsen och Albin vaknade men nu sover han gott igen!

Måste ju visa vad som hände när emlaplåstren sattes på. Bandaget tog slut så sköterskan fick hämta mer. Det tyckte Albin var kul.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0