Sommarlov

Så var det då äntligen sommarlov för barnen!
Pontus fick lov igår och tjejerna idag.
Vi var till kyrkan och skulle kolla när de sjöng men hamnade förstås längst bak och såg absolut ingenting.
Så himla tråkigt när det blir så.

Avslutningen började den superdumma tiden 11.30. Mitt i lunchen!
Vi räknade alltså med sen mat så Alice skar grejer till sallad medan jag sydde på hennes avslutningsklänning på fm.
Den blev dessvärre inte färdig förrän på kvällen.

Lunchen blev inte enligt planen som var hemma utan vi hamnade på Gästis med mamma och pappa.
Jag trodde att det skulle vara så mycket folk på Gästis men jag sa att vi kan äta där om det är lugnt och det var det.
När vi kom!
Sedan kom det mängder med nyblivna sommarlovsfirare.

Hem och tog det lugnt en stund och sedan lurade vi med Linda och Nelly till Lappens på en glass.
Lite lek i lekparken och vid vattnet blev det för barnen. Synd att inte jag hade någon virkning med mig förcdet hade syrran😀

Hem igen och tog en efterlängtad kaffe på altanen. Brudarna bråkade inne.
Jag gick in och sydde färdigt Alices klänning och när den blev klar och provad så gick alla barnen ut.
De började måla trädgåtdsmöblerna vita.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0