Julbak igen

Det blev lite mer julbakat idag. Efter frukost laddade jag pottan med kyckling fajita och sedan satte jag igång bakandet.
Det blev saffransbullar med mandelmassa. Det skulle även varit russin i men dem skippade jag. Sedan blev det Kumlakakor efter Wilmas önskemål. Och fötstås en massa underbara barndomsminnen. Receptet på Kumlakakorna har jag hittat i farmors receptskatt och hon i sin tur har fått det från sin vän(min barndomskamrats farmor).

Alice gjorde guacamole och rev ost till lunchen som åts väldigt sent.
Men gott var det!
Sedan kom mamma, pappa och Nelly. Mamma och barnen gjorde chokladhus i år istället för de sedvanliga pepparkakshusen.

Adventsfika med tända ljus blev det äntligen för min del. Jobbade ju första advent.

En liten lugn stund innan det var dags att börja med kvällsmaten. Det blev stuvade makaroner och hemrullade köttbullar. 
När köttbullarna stod i ugnen kunde jag inte låta bli att göra pepparkaksgrottor med lingonsylt.
Men sedan var jag slut som artist.

Ett fikabesök hos svärmor och lämning av jultidning blev det också.
Lite julklappsinslagning och virkning på det och sedan var jag väldigt redo för sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0