Syjunta med vi sytokiga

Läste imorse att någon på facebookgruppen Vi sytokiga tyckte att vi skulle ha syjunta via facebook. Iden var ju inte dum så jag nappade förstås!
Började med att fixa ny mudd på mammas tröja. Hon tyckte den jag först satte dit var för tajt. 
Sedan påbörjades projekt New boheme.
Det är alltså denna. Men det bara jävlades. Det var svårt att rita av mönstret...Jag läste fel i beskrivningen så jag fick sprätta massor... Sedan jävlades tråden på symaskinen...
Trodde först det var symaskinen som var trasig men då jag tog ny tråd så funkade den.


Gjorde ett avbrott för matlagning. Pasta med skinksås blev det.
På em fixade Albin fika åt oss. Han var mycket noga med att placera ut en hallongrotta var åt oss vid var och ens plats. Resten av kakorna stod mitt på bordet...

Mamma och pappa kom på besök på kvällskvisten. Tror mamma var sugen på tröjan. Den passade nu perfekt fick jag ett mess om när de kommit hem!

Avslutade kvällen med lite virkning på Gullans döskallesjal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0