Särstaparken

Mamma kom tidigt imorse för att agera städhjälp. Så det är väl vad vi gjorde fram tills barnen kom hem. Städade alltså!
Jag gjorde ett avbrott för att skjutsa Albin till dagis och gå på utvecklingssamtal för honom. Allt var bra som vanligt! Han hade till och med haft ett litet "föredrag" tillsammans med några fler barn inför klassen.

När jag kom hem tyckte mamma att det hade tagit så lång tid att städa övervåningen...
-Det är väl inte konstigt, sa jag. Vi har ju så mycket mer grejer!

Toast blev det till mellis när barnen kom hem. Men Albin ville inte ha så han tog digestive med Nutella istället.

Strax efter tre mötte vi upp syrran och Nelly i nya lekparken bakom macken i Torsåker. De har gjort så fint där! Finns en grillplats också! Och egen skylt med namn.

Efter ca en timmes lek var det dags för brudarna att byta om i bilen. Kl 16.30-17.45 var det fotbollsträning på Stålringen. Jäklar så duktiga de var ikväll. Kämpade som sjutton och Alice vågade ta av de större tjejerna bollen.

Jahapp, ombyte i bilen blev det för Alice igen. Nu var det discostassen som skulle på! På disco skulle hon minsann fast hon var svettig och dan. Och kom en halvtimme efter alla andra. Alice fick äta medhavd pannkaka till middag.

Mat och fredagsmys hemma. Jag började äntligen klippa till Pontus huvtröja som hsn tjatat om länge nu.
Lite virkat blev det förstås också på kvällskvisten! På snäckskalssjalen och en uggla.

Men nu blir det god natt eftetsom det är tidig uppstigning imorgon.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0