Åska

Lämnade Albin på dagis till kl 9 och for sedan hem och tog en promenad. Plockade äntligen årets första bucket med vitsippor.
Duschade, vek tvätt, lade ut grejer till försäljning, hängde tvätt mm när Albin var borta.

När vi kom hem från dagis ville Albin leka med H och M så vi slängde iväg sms till deras mammor. H: s mamma ringde upp direkt. Hon hade just hämtat honom och han ville komma och leka. M kunde dessvärre inte idag.
Men det är så himla roligt att barnen har kompisar!
Det planerades även för lek i helgen med Albins kompisar.

Alice blev hämtad på miniorerna vid tre och sedan satte Wilma, Alice och jag igång med lite röj i vardagsrummet uppe. Brudarna är rätt taggade då jag lovat att de ska få ha pyjamasparty när det är färdigröjt där.

Pontus kom hem och hade kompis S med sig. De gick förstås direkt ut till Epaämnet!

H blev hämtad strax innan vi skulle käka. Hemgjord mos och ugnsfalukorv blev det till middag. Jag gjorde även pressgurka till men persiljan saknades...

17.30-18.45 hade brudarna fotbollsträning men den fick avbrytas efter en halvtimme då det blixtrade och dundrade. Snöade och regnade gkorde det också så det var ett par dyngsura tjejer jag fick med mig hem. Alice frös så hon skakade så hon fick låna min jättejacka till bilen.

Jag satte Pontus och S på att göra microkladdkaka till kvällsfikat och den smakade mumma förstås!

Jag började rita av mönster till lite egosömnad men när jag skulle börja tillklippningen av tyget så märkte jag att jag missat rita av en halv del så då tröttnade jag och la det åt sidan. Gjorde klar en beställd uggla istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0