Sliten

Att vara ledig bara en dag efter långhelg på jobbet gör ingen människa glad. Man känner sig inte riktigt ledig och hinner inte slappna av ordentligt...
Jag känner mig otroligt trött i dag. Kanske har jag en förkylning på g igen. Det känns lite så i kroppen. Men jag brukar ju inte vara förkyld så ofta.

Jag skjutsade Albin till bästa vännen på morgonen, redan kl 9 drog vi iväg. Barnen ville leka hos varandra men eftersom kompisen var hos oss sist så fick Albin komma dit idag.
Patrik och jag åkte iväg på en liten shoppingresa. Byggmaterial stod på shoppinglistan.
Vi var och kikade lite på tapeter på Rusta. Det fanns Bilar-tapeter som jag trodde att Albin ville ha. Men ikväll när jag frågade honom så ville han ha Spiderman-tapeter lika som morfar.

Lunchade på Ikea och jag blev lika besviken som vanligt. Kall kyckling och ratatouille och totalt överfriterade och kalla pommes. Inte ens desserten var god...
Men jag slapp laga mat i alla fall!

Hade bestämt mig för att städa när jag kom hem men fann varken lust eller ork till det.

Hämtade Albin strax före kl 16 och sedan åkte vi till Hofors för att ha öppet på bmxen. Jag sa till barnen när vi öppnade att jag hade en känsla av att det bara skulle bli vi.
Men så fel jag hade! Jag tror att det kom nio barn utöver mina.
Ett rekord i besöksantal för mig.
Fick mig en tröja på bmxen och skulle fått en jacka men den var för liten.

Albin och Alice mös vid en av Albins nya Jakefilmer när vi kom hem och jag gick upp och snackade lite med Pontus.
Vi satte upp lite led-belysning i Pontus hylla. Det blev bra så han får lite ljusare på sitt rum.
Pontus och jag bakade även en kladdkaka ikväll.

Det blev tidig kväller för mig nu. Orkade inte handarbeta något och som vanligt var det bara skit på teven. Då är sängen bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0