Möte

Gruvar mig så in i helsike för jobbmötet imorgon.Det har ju tagits ett beslut om ett till boende som vi ska bemanna med befintlig personal. Många verkar då tro att vi ska jobba dygn och det kräver ju att man får sova på nätterna och det kommer inte jag att kunna med fullt ansvar för ca tio brukare i egna lägenheter. Hur ska jag märka om det händer dem något om jag mot förmodan skulle lyckas somna?

Nu till något mycket trevligare! Syning!



Fick klart en mössa till Bojan i dett underbara tyg ikväll! Påbörjade även två plagg till





Helgen har gått i städningens och familjesammankomsternas tecken. Jag har städat några rum per dag så nu är hela huset städat för en stund och det känns härligt!

Lördagen börjades med simskola för Alice som vanligt och medan Alice simmade så åkte vi andra på jakt efter farsdagspresenter. Det blev endast en Paradisask till pappa. Han har ju allt!

Lunch hos mamma och pappa efter simskolan. Vi firade alltså pappa på lördagen istället då det passade alla bättre. Vi skulle få skinkstek men den hann inte riktigt bli färdig så det blev köttbullar och köttfärslimpa istället. Gott som sjutton! Linda och Nelly var förstås med och åt också.
Barnen lekte bra tillsammans men de var så högljudda att jag valde att åka hem efter eftermiddagskaffet.

Satte igång ett grytkok imorse. Syrran tyckte att det var dags för mig att bjuda dem på mat så så blev det. Pannacotta med bär till efterrätt.
Syrran och jag handarbetade en stund efteråt innan de var tvungna att åka.

Jag fick så lov att hjälpa Patrik att bära in ett fönster till Albins blivande rum. Då fick man ta i med alla musklerna! Skönt att det går framåt med bygget i alla fall.

Oj!Nu har jag visst glömt att berätta om den perfekta farsdagspresenten. En Gustafskorv gav barnen sin far!
Kvällsmat på Monsroes fick han också förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0