Klippning

Jobb, skola, fritids och dagis och sedan iväg till Sam sax. Wilma skulle bara hem och kamma sig först...

Jag hade haft tankar på klippning för barnen redan tidigare i veckan och när så Pontus önskade sig donkmat idag så gjorde vi slag i saken och for iväg.
Albin är duktig som vanligt och sitter helt stilla när han blir klippt.Däremot tappade han helt talförmågan när han satt i frisörstolen...

När jag skulle berättda hur Wilma skulle bli klippt så frågar frisören:
-Vad är det här då?
Hon pekar längst ned på Wilmas hår. Jag svarar som det är att det är jag som har klippt och då får hon roligt.
När jag sedan ska betala så frågar jag om jag inte kan få börja jobba som frisör hos dem och då får hon roligt.
Killen som klippte Albin sa att det var helt okej. Jag kunde börja som praktikant;)
Han var så snäll att vi fick fyra stämplar i stamkundskortet trots att bara tre barn blev klippta!

Lite donkmat efter klippningen och sedan var det bråttom till Alices fotbollsträning som började kl 18.
Vi andra åkte hem och Pontus började baka muffins.Wilma gjorde läxa och Albin ville också baka. Med mig...
Då får du säga åt pappa att hämta Alice sa jag. Varpå Albin går och frågar Patrik:
-Kan du hämta Gullan pappa?
Men se det ville inte pappan så vi fick baka efter jag hämtat Alice.

Negerbollar blev det och så en kvällsfika efter.
Pontus och Alice började också med läxa. Pontus hade matteläxa där man skulle omvandla längdenheter. Typ från mm till cm. Men det hade han lite jobbigt med och min hjälp ville han inte ha så då fick han vänta på Patrik som lade Albin.
Jag surnade till och gick och lade mig istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0