Sandviken med mamsen

Albin och jag var ut en stund så han fick cykla på morgonen när de andra stuckit iväg till skola och jobb. Barnen vill vara ute hela tiden nu!

Mamma ringde och vi kom överens om att mötas i Sandviken vid Jysk där jag tittade efter någon form av bänk/skåp att ha i köket vid den tomma väggen bredvid dörren till pannrummet. Jag hittade en skänk som jag vill ha.
Albin passade på att åka bil och rida där!



Vi åkte vidare till Rusta där jag skulle titta på gardiner till Wilmas rum. Bäst jag stod där och tittade så kom jag på att jag hade ett par i samma färg som de jag tittade på så det blev inget gardinköp.
En sväng på "stan" och sedan mat på Jensas där jag åt en underbart god blandsallad i pitabröd.
Vi hann med lite matinköp på Ica Maxi också innan det var dags att åka hem.

Alice kom med taxin precis när vi kom hem. Hennes kompis J1 smsade och ville leka så jag skjutsade dit henne.
Wilma kom hem med Thea sedan och jag gjorde våfflor till mellis dagen till ära.

Strax föra fyra åkte vi och hämtade Alice och då passade vi även på att slänga lite skit på återvinningsstationen.

Väl hemma igen blev jag ganska irriterad på de stora barnen och hur de uppför sig mot varandra så nu har jag hotat dem med att vi inte ska göra något roligt på länge...

När jag höll på med maten ringde Nelly och tyckte att Alice skulle komma och leka. Jag tyckte det skulle bli lite försent och så skulle vi eventuellt till bmxen om vi fick svar på om Pontus fick åka fast han inte fyllt 13.
Vi kom inte iväg på någon bmx så då tyckte jag lite synd om Pontus så jag frågade om vi skulle åka till Nelly och bli bjudna på kladdkaka så det gjorde vi.

Hem och hjälpte barnen med läxor innan nattning och sedan drog jag till gymmet och invigde mina nya pjucks.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0