Min bästa Anso

När jag vaknade i morse kändes det som att det skulle bli en lika tråkig dag som igår. Det är ju inte roligt när sambon och jag alltid jobbar emot varandra. Speciellt inte när det är röda dagar och alla andra umgås familjevis känns det som.

Men Pontus kompis J ringde som en räddare i nöden och ville leka med Pontus. Tanken var väl egentligen inte att vi alla skulle stanna där men så blev det. Vi blev bjudna på hemgjorda hamburgare till lunch och hade en jättemysig dag i Ansos trädgård. Barnen lekte bla vattenkrig och spelade fotboll.
De har en sådan underbar tomt där det sällan blåser speciellt mycket och det finns alltid något skuggigt ställe att sitta på.

Vi blev kvar ända tills kl 16.30. Det blev tankning och godishandling på hemvägen så kvällsmaten blev sen.

Vi blev taggade att ha en egen fotbollsplan efter spelandet hos Anso så Pontus satte fart på åkgräsklipparen och började klippa en bit på åkern och imorgon ska vi försöka ta oss iväg för att köpa två mål.

Jag målade överliggaren och stolparna på altanen på kvällskvisten.Måste ju försöka få lite snyggt till Alices födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0