Ledig måndag

Det är så skönt att vara ledig måndagen efter att man gjort sin långhelg på jobbet.
Bara Albin och jag hemma sa jag till Albin i morse men även sambon var hemma ett tag med oss.
 
Direkt efter frukost bestämde Albin att vi skulle gå ut till sandlådan och där tror jag att vi spenderade större delen av fm. Jag låg på en filt bredvid och solade. Tro det eller ej!
Vi hann förstås med lite tvätt och matlagning också. Det blev baconlindad örtfylld kycklingfile med ugnsbakade potatishalvor till lunch.
Jag har längtat jättemycket efter hemlagad mat i helgen eftersom jag inte hunnit laga något när jag jobbat så mycket.
 
Alice kom bara hem och fikade och sedan skjutsade jag henne till kompisen T. Wilma ringde och frågade om hon fick följa med kompis I hem idag så det gjorde hon.
 
När jag hämtat barnen i fyratiden så var vi sugna på donk-mat men vi fick ingen med oss så det blev till att laga pasta och köttfärsgratäng istället. Wilma gjorde god chokladmousse till efterrätt.
 
Sedan hjälpte barnen Patrik med ved och jag var inne och vek tvätt och la ut någon annons på en säljsida på facebook. Är så nöjd med att jag klarar av det själv nu för tiden.
 
Jag fick ett väldigt glädjande mail idag också! Jag har blivit uttagen att testa Loppi blogbag Änglamark. Det ska bli kul att prova några ekologiska varor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0