Julbak med brudisarna

Gjorde lite nytta på morgonen som att hänga och vika tvätt och ta reda på disken.
Sedan kollade jag med mamsen om de skulle vara hemma. Det skulle de så Albin och jag åkte dit och fick fika. Vi fick även lunch förstås.
Jag hade med mig garn dit och frågade mamma om hon hade stickor. Den ena sorten jag sökte had hon så jag kom igång med en grej åt Wilma.
När vi skulle åka hem så sa Albin att han ville stanna kvar och mamma sa att det var okej. Så jag kollade om Patrik kunde hämta Albin efter jobbet och sedan åkte jag hem.

Eftersom Pontus skulle stanna på skolans Nobelmiddag så var det bara jag och brudarna hemma.
Vi hade så mysigt en stund och lyssnade på julmusik och julbakade.
Alice och jag gjorde Kumlakakor och pepparkaksrutor med frosting. Wilma kokade knäck. Sedan tröttnade brudarna.


Jag gjorde mat och vi käkade och sedan skjutsade vi Alice till fotbollsträningen.
Wilma och jag hämtade paket på posten.
En gardinstång från Ellos och det sista jultidningspaketet.
Sorterade i ordning de sista jultidningarna så nu är allt klart för leverans.

När alla utom Pontus kommit hem så tog vi kvällsfika med det nybakta. Sedan blev det läxläsning och jag stickade lite.

Idag saknade jag farmor mycket. Det blir ofta mer kring jul. Vi har sådana fina minnen och så mycket julstämning från farmor och farfars hus.
Minnena blev mer levande idag när jag letade på receptet till Kumlakakorna i farmors gamla handskrivna receptbok och när jag sedan kände smaken av kakorna. Älskade farmor!

Kommentarer
Postat av: Familjen Lindvall - mamma till 3 små troll och gbp opererad

De där kakorna såg riktigt mumsiga ut! Kul att ha hittat din blogg😃 ( en av dina instagram följare) ha en bra dag! /Linda

2015-01-08 @ 13:53:49
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se/
Postat av: jennie östman

Jätteskoj att du hittat hit och kommentera gärna. Det uppskattar jag. Jag kikar in i din blogg lite då och då sedan länge.

2015-01-13 @ 22:26:07
URL: http://jenniebenni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0