Isotop- röntgen

Igår var vi till Gävle sjukhus för att göra en isotop- röntgen under narkos på Albin. Albin skulle förstås vara fastande sedan kvällen innan och jag gruvade mig lite för detta. Vi åt frukost innan Albin vaknade och barnen fick äta efter att vi åkt så gick det bra. Albin frågade inte ens efter frukost... Kl 7.30 väckte jag Albin för att sätta Emla- plåster på hans handryggar. Han fick kattbandage runt för att inte pilla bort dem.
Kl 8.20 åkte vi. Vi skulle vara i Gävle kl nio och när vi anmält oss så blev vi ganska snart visade till eget rum. Syster Ulrika kom och visade Albin hur man skulle sätta flygplan på hans hand. Hon visade på en anka. Albin köpte det hela och satt helt lugnt när hon försökte sätta nålen i ena handen. Aj, sa han bara... Självklart blev det ett misslyckat försök så hon fick sätta nålen i andra handen.
Kl 10 blev vi visade ner till röntgen och jag satte mig i väntrummet. Albin fick somna i Patriks knä. Jag fixar inte att se Albin somna...
Röntgen skulle ta 21 min så vi gick och fikade under tiden.
När vi kom in till Albin så fick Patrik honom i famnen igen. Det var en sprattlig kille som inte var vaken...
Vi blev visade till uppvaket och Albin somnade till lite djupare ca en timme. Sedan vaknade han och då fick vi som vanligt vänta på att Albin skulle kissa innan vi fick åka hem.
Det var syster Anna-Lena som beordrat detta. Hon är Albins kissköterska och ville veta hur mycket resturin Albin hade när han kissat. Hon kollade detta även på morgonen. Då tror jag det var 42 ml och på em var det 58 ml. Inte bra!
Nu är det bara att vänta på resultatet av röntgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0