Malmjärn

Egentligen så har det varit en ganska tråkig dag idag... Alice frågade om hon fick ringa en kompis och mitt svar blev om hon städade i 30 min först. Ja, stökar man till så får man någon gång reda upp skiten.
Så vi började städa vårt sovrum. Alice ville inte reda upp sin röra och vart det blir städat är för mig oväsentligt. Det ser lika jävligt ut överallt.
Så fint som vårt sovrum är nu har det nog aldrig varit! Vi samarbetar tydligen bra Alice och jag. Sängarna är t.o.m, bäddade. Renbäddade! Och jag hängde ut täckena på vädring som jag inte gjort på hur länge som helst. Gjorde jag jämt förut...
 
När det var färdigstädat skulle hon då ringa sin kompis. Vem det blir brukar inte spela någon roll annars. Hon brukar fortsätta ringa tills hon får tag på någon. Idag nöjde hon sig med ett samtal! Till Tove. Men hon svarade inte.
Jag undrade om Alice inte skulle ringa till någon mer men då tyckte hon att vi skulle åka till Malmjärn istället.
Så efter lunch gjorde vi det. Vi hade packat med oss mycket fika, dryck, ombyten och leksaker för att vi skulle kunna stanna länge. Det gjorde vi också!
Jag som hade tänkt sola blev riktigt besviken då det kanske var en kvarts sol totalt. Kallt i vattnet var det också sa Alice. Hon var den enda som badade på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0