Wilma 9 år

Strax före sju väckte vi Wilma med lite skönsång, frukost på sängen och paket.
Hon fick bara saker som hon önskat sig! Ett Sylvanian family sjukhus och en skoter med två figurer i samma serie. Bindeezpärlor, en nyckelpiga som var kombinerad kudde och ryggsäck. Hon fick nog något mer också som jag inte kommer ihåg...
Skickade iväg barnen till skolan och sedan satte Albin och jag igång baket. Vi började med glutenfria cupcakes och sedan blev det negerbollar.
Iväg till affären en sväng för att inhandla lite fler bakingredienser och ingredienser till kvällens salladsbjudning.
Mer bakning: glutenfria kolakakor, Britatårta, chokladmuffins och cheesecake.
Vi hann även med att laga mat. En pasta och kebablåda blev det. Gott!
Barnen började droppa in och Alice ringde och frågade om mormor och morfar var på g. Det var de och de hade Nelly med sig. Vi dukade fram fika och fikade sedan när de hade kommit.
Av mormor och morfar fick Wilma pengar, fårskinnstofflor och ett påslakanset med hjärtan på som jag tyckte passade Wilma så bra då hon är född på alla hjärtans dag.
Alla barnen fick chokladhjärtan eller ett alla hjärtansdagägg utav m och m också och jag fick rosor.
Clary kom också med godis åt barnen och Wilma fick halsband, skrivböcker, barbie och barbiekläder av henne.
Sedan kom syrran och vi började fixa med maten som Wilma valt: plocksallad!
Mitt i maten kom även Tomas men han ville inte ha någon mat.
Wilma fick en discokula av syrran och av Tomas fick hon några sopgubbar och ett spel. Wilma var mycket nöjd med sin dag men tyckte att det var synd att den gick så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0