Julafton 2013

Jag trodde igår att det inte skulle bli någon vidare trevlig julafton alls i år men den blev bättre än jag trodde. Anledningen till att jag inte trodde det skulle bli bra var att jag inte skulle få fira med mamma, pappa och syrran.

Det var förstås bestämt att vi skulle åka och bada i Hofors med syrran och Nelly men det blir ju inte samma sak som att fira tillsammans. Badade gjorde vi i alla fall. Vi hade lite förmiddagsfika med oss och det var nog tur det eftersom cafeterian var stängd. Alice gick och frågade en badvakt om vi fick vara i rehab-bassängen och det fick vi så vi var mest där.

Vi var bjudna till Clary på mat ca 12.30-13.00 men som jag förstod så blev det mat strax före kl 14 och då var det en utsvulten Jennie ska ni veta. Vi kollade på Kalle kl 15 men jag tror det uppskattades mest av oss vuxna. Sedan blev det julklappsutdelning och jag tror att barnen var nöjda med sina julklappar.
Sedan fika vid 17.30 och hemfärd på det.

Det tillagades en snabb hamburgare till middag medan barnen la paketen under granen. Och så julklappsutdelning! Pontus blev lite besviken när han bara fick tre paket men han blev alldeles till sig när han öppnade paketet med min gamla telefon i. Han flög upp ur soffan och kramade mig länge.
Albin var väldigt nöjd med sitt Jake piratskepp också. Han tackade mig och pussade mig åtskilliga gånger.
Själv hade jag turen att få en Samsung galaxy tab. Har nog världens bästa sambo ändå!

Tjejerna satt och pysslade länge och gjorde örhängen som Alice hade fått material till och bindeezfigurer som Wilma fått grejer till. Albin och Pontus gick upp och tittade på filmen som Albin hade fått i julstrumpan. Barnen hade gjort julklappar till varandra också och de var så gulliga när de gick runt och tackade och kramade varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0