Sjukhusbesök

Vi hade en lugn morgon med grahamsgröt till frukost. Det var nytt för mig men riktigt gott. Alice och Albin åt med god aptit.
Kl 10.00 lämnade vi Alice hos Tove där hon skulle bli barnvaktad medan Albin och jag åkte till sjukhuset.
Det stod inte i kallelsen vad vi skulle göra där. Lite dumt tyckte jag eftersom då hade jag ingenting att förbereda Albin på.
Tanken var tydligen att vi skulle vara där i fyra timmar och att man skulle kolla hur Albin tömt blåsan när han kissat. Men jag sa ju som det var att det inte fungerade när de inte hade förberett oss på det. Jag skulle ju hem till kl 13.20 när Wilma kom med taxin.
Albin fick i alla fall kissa någr droppar i pottan som sköterskan tog en sticka på Ingen uvi visade den. Tack och lov!
Vi bestämde att vi skulle stanna till kl 12 och att Albin skulle dricka mycket så att sköterskan kunde kolla med ultraljud om Albin tömt blåsan ordentligt om han kissade. Det blev förstås inget mer kiss...
Efter sjukhuset hastade vi iväg till Mc Donalds som jag hade lovat Albin.
Wilmastackaren satt på bron och väntade när vi kom hem men hon var vid gott mod.
Vi åkte vidare till Tove för att hämta Alice. Verkligen tur att Tove och Alice har vattkoppor samtidigt! Jag blev inbjuden på kaffe hos Inger. Tjejerna hade haft roligt, de hade varit ute mest hela tiden.
Vi följde med Inger och barnen till biblioteket och lånade några böcker.
Kl 15.40 skulle vi hämta Pontus vid Juniorerna och sedan bar det av upp till bmx-hallen. Inte för att jag hade någon lust men det är inte så ofta nu för tiden som Pontus kan åka...
Alice blev så trött där uppe så att jag började bli lite orolig för henne. Men hon var nog bara trött efter all lek och värmen hemma hos Tove.
Alla barnen duschade när vi kom hem så nu har vi bytt sängkläder åt dem.
Patrik och jag såg fram emot Bonde söker fru men det verkar inte ha varit något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0