Magnetröntgen

Albin hade tid för magnetröntgen av urinvägarna under narkos den 8 maj kl 7.30.

När vi kom till Ackis fick vi prata med en sköterska som förhörde sig om Albins hälsotillstånd. Sköterskan satte även Emlaplåster på båda Albins händer. Även en vikt togs.
Efter det blev vi visade till Albins säng och sedan hann vi med att leka en stund. Narkosläkaren kom och pratade med oss vid lekhagen. Hon undrade om vi hade några frågor kring narkosen men vi börjar ju bli ganska vana vid det här laget. Är väl typ femte sjätte gången som Albin sövs...
Albin hade fått den första narkostiden så sköterskan kom och hämtade oss ca 8.20 och frågade då om Albin ville ligga i sängen medan vi gick ner till röntgen och det gjorde han så gärna. Vi sade att det var en brrm-säng och att det var därför man kunde åka i den. Sköterskan tyckte att Albin var en lugn och väluppfostrad kille! Hmmm...
Albin låg i sängen hela vägen ner och det är nog åtminstone fem minuters gångväg.
Vi hade två sköterskor med oss ner och det fanns två personal på plats. Så två personal coh vi föräldrar försökte roa Albin medan han fick sin infart i handen. Det gick så bra. Vi blåste bubblor och Albin fick ett klistermärke som vi pratade om och lekte med. En av sköterskorna sa att Albin hade en egen nöjeskommitté!
Men inte ett enda gnäll från Albin! Duktiga killen!
Så var vi framme vid det hemskaste av hemska... Sövningsmedlet sprutades in och Albin drog en djup suck och himlade med ögonen och sedan somnade han. Då hade jag nära till tårarna.

Nu väntade mer än två timmars oro. Det gick faktiskt ganska bra den här gången... Vi gick och fikade först och sedan tog vi en promenad upp till slottet. Så upp till avdelningen igen. Vi gick ifrån Albin vid 8.50 och jag tror klockan var ca 11.10 när de ringde och sa att vi skulle få gå ner till uppvaket. Vi satt och väntade en stund och sedan kom någon ut och ursäktade sig och då var min första tanke att något hemskt hade hänt... Men det var bara att Albin inte fick plats på uppvaket just då så vi fick vänta längre i väntrummet.
När Albin väl kom till uppvaket så hämtade de oss och jag rusade in till en liten kille som hade frågat efter mamma. Kändes inte bra att inte vara där när han vaknade...
Det var en groggy liten kille som jag kramade om. Han fick sitta i mitt knä och sova en stund. De stunder han var vaken klagade han över "ont" och tog mot där katetern satt. Han var nog mest irriterad över att det var något där. Albin fick en glass när han vaknade till lite bättre och sedan ville han ha vatten också!
Vi blev inte kvar lång stund innan sköterskan Jessica kom och hämtade oss och jag fick åka med Albin i sängen upp till avdelningen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är så impad av honom. Jag tänker bara på när Tove sövdes. Hon var skogstokig både innan och efter...

2012-05-12 @ 09:48:15
Postat av: Carin

Men då, duktiga lillkillen!!

2012-05-12 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0