Magis

Satt och pratade med en tjej på jobbet igår om det är tur att det snart är vår/sommar och att vi haft turen att klara oss så bra från sjukdomar denna säsong.
Det skulle jag inte ha gjort märkte jag halv sex imorse när jag blev väckt av Alice som hade spytt...
Självklart händer det under  sovtid!
Och självklart hamnar spyan i sängen!

Jaja, det var bara att sanera och försöka sova en stund till vilket inte gick något vidare. halv sju ringde klockan eftersom jag skulle till tandläkaren vid åtta. Men det fick jag ju avboka, jag är inte den som vill åka omkring och smittas.
Det var bara att sätta igång med att ringa och avboka dagis, jobb mm...
Himla smart grej vi har genom jobbet! Något som heter Previa som man ska ringa till och sjukanmäla sig. De sköter anmälan till fk och har även rådgivning av sjuksköterskor.

Skolbarnen blev förstås också hemma och vi har poat på lite. Pontus och Albin har bakat negerbollar och så har de varit ute och lekt en stund. Jag har spelat spel med Wilma och Pontus var för sig och så har vi sorterat pussel. Jag tror vi hade ett pussel som alla bitar fanns till...
Det blev något nytt till lunch, Cannelloni! Pontus och Wilma verkade gilla det men inte Albin.
Till middag blev det nötstek. Man får verkligen passa på att göra lite mer riktig mat när man är hemma på dagarna!

Alice hade tur och fick post idag. Det tyckte jag var bra att muntra upp henne med när hon var sjuk. Så här glad blev hon!



Pontus och jag var ut på en härlig promenad i solnedgången. Pontus cyklade ju förstås!
För att komma igång med lite regelbunden motion så ska jag ge mig själv en belöning när jag har varit duktig och tagit en promenad på en halvtimme 10 dagar utav 14.
Jag tror att det får bli en riktigt bra sportbehå så kanske jag kan komma igång och jogga sedan. Så gott som nya joggingskor har jag ju redan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker du att hon såg glad ut!? Kul med post just den dagen! Var det kalasinbjudan?

2012-03-15 @ 12:17:52
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0