Tuttamattan

Vi tog fram studsmattan till barnen igår och började bygga ihop den. Enligt Albin heter den tuttamattan.

Den här dagen bestod mest av en väntan på att skjutsa Pontus och en väntan på att åka till jobbet.
Pontus skulle ha samling vid bmx-hallen kl 11.15 så jag skjutsade dit honom. Han skulle delta i en karneval som de har i Hofors i samband med Bessemerfesten. Ett riktigt pissväder var det ute. Rejäl blåst och spöregn.Kl 13.30 smet jag en stund från jobbet för att kika på karnevalen. Pontus frös så att han grinade. Jag erbjöd honom att ta min jacka men han vägrade. Jag pratade med en pappa som gick med barnen i karnevalen och han sa att de skulle gå typ 50 m till så då brydde jag mig inte i att tjata mer på Pontus. Han skulle ju strax få värma sig.

På hemväg från Hofors stannade jag och köpte rejält med lösgodis på Gotterian. Det gillar barnen och mamman!
Patrik bjöd på stuvade makaroner och köttbullar till lunch. Och sedan var det dags att åka tillbaka till Hofors för att börja jobba kl 13.

Kom hem för ca en halvtimme sedan och har inte sett ryken av någon familjemedlem ännu. Pontus har sovkompis här så dem har jag hört pratat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0