Blod

Albin kissade blod idag...
Wilma ropade till mig att Albins kiss var konstigt. Han hade kissat i pottan så hon kommed den. Jag såg att det var blod med och gick ut och pratade med Patrik. Vi kom överens om att ringa till Ackis.
Jag fick vänta en bra stund men fick sedan prata med sköterskan Patrik.
Han tyckte att vi skulle kolla om Albin kissade blod även nästa gång och så förklarade han ju vad jag egentligen redan vet att bara en liten droppe blod kan färga kisset rött. ssk Patrik trodde att det var Albins inopererade stent som skavde och gjorde så att det kom blod. Han frågade även om Albin verkade ha ont och det tror jag då inte. Vi bestämde att vi kunde avvakta med att höra av oss tills imorgon även om det kommer mer blod så nu får Albin sova lugnt tills imorgon!
 
Jag passade även på att fråga om de hade bokat någon tid för Albins nästa sövning.. Det hade de inte! Det stod i papperen att den var planerad till v 30 men inte bokad. De skulle ta upp det på mötet imorgon.
Någonting positivt var i alla fall att jag fick veta att vi skulle skrivas in på dagvården vilket innebär att vi inte borde bli tvungna att sova på sjukhuset. Kanske bara sova på patienthotellet natten före och det har jag då ingenting emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0