Pynt

Nu ska jag nog snart gå ut och hämta julpyntet!
 
Känns som att jag inte gör mycket annat än röjer.. Tänk om vi kunde lära oss att hålla lite ordning. Då skulle det int behöva bli röj varje gång utan mer lite normal städning. Men, men, jag fortsätter att leva på hoppet,
Mamma har varit här och hjälpt till. Hon har satt upp julgardiner åt oss och dammat, dammsugit och torkat goöv i de flesta rummen på nedervåningen.
Nu återstår "bara" för moss att plocka ihop överallt...
Jag gjorde en hel del i vardagsrummet igår och idag rev jag i åt barnen så vi har hjälpts åt med att få ordning i hallen, Så där kan vi börja pynta nu!
 
På morgonen var vi till skolan och tittade på en julteater som Alice spelade. De var så duktiga. Oturligt nog hade Alice tagit hem sina luciakläder igen och glömt dem hemma. Hon kom till mig och var ledsen efter föreställningen eftersom hon inte ville vara tärna. Alice undrade om jag skulle stanna med henne hela dagen i skolan och eftersom hon varit ledsen så sa jag att jag kunde skjutsa hem Albin och mamma och komma tillbaka till skolan.
 
Jag tycker faktiskt att fröken hade kunnat ring mig och frågat om jag kunde komma med luciakläderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0