Röjer

Tänkte göra ett snabbinlägg med svammel medan jag vilar ryggen...
 
Albin hade tid för ultraljud på barn i Gävle kl 11 idag. Patrik fick åka.
 
Mamma är här så hon städar på övervåningen just nu och jag har varit ute i ladan och röjt och sorterat i mitt klädförråd. Anledningen till att jag började är att det kan vara bra att veta vad som finns i vinterklädesväg redan nu.
Det tar ju slut på overaller mm redan tidgt ute i butikerna.
Mitt röj hittills har resulterat i minst tre famnar tvätt med sådant som ska ärvas och säljas. Tre kartonger med kläder till försäljning. En kasse med sopor. Två stora kassar som ska skänkas till typ röda korset och en stor hög som ska sorteras i storleksordning och sparas så att Albin kan ärva det senare.
En jättefin vinteroverall åt Albin! I övrigt inga användbara vinterkläder...
 
Har för övrigt hela tvättstugan full med smutstvätt men får inte tvätta... Patrik har försökt leda om vattnet till nya köket och då har vattnet varit avstängt vilket brukar resultera i brunt vatten ett tag och någon brun tvätt känner jag då inte för.
 
Nu väntas brudarna hem från skolan om en stund och vi ska väl fika lite på chokladrutorna som mamma hade med sig. Pontus skulle gå på juniorerna för första gången nu efter skolan så han vill ha hämtning vid fyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0