Pontus shoppar

Började dagen lite lugnt med frukost och sedan kaffe på det. Sedan paketerade jag Tessas tupperware och for iväg med det. Där blev jag bjuden på mer kaffe och då var det svårt att säga nej. Jag hade ju inte tänkt att stanna... Men det är så sällan vi ses så bäst att passa på tyckte jag! Vi hade en mycket trevlig pratstund!
 
Hem för att äta lite korv med bröd. Mycket lättlagat nu under köksrenoveringen...
Runt ett kom tjejerna hem och vid två kom Pontus. Då drog vi iväg till Valbo. Pontus skulle få shoppa lite nya kläder och ett par skor. Det var längesedan jag lovade honom det men vi har inte kommit iväg.
Albin somnade i bilen. Vi hade gjort upp med mamma om att ses i Valbo så hon var snäll nog att sitta med Albin i bilen så att han fick sova vidare medan vi andra gick och fikade på Caf´e Madame.
Pontus och jag fick gå och kika själv en stund och då Köpte Pontus gula chinos, en randig tröja och en grön skjorta på Kapp Ahl. Gula chinos har han önskat sig sedan i våras.
Var in på Teliabutiken och köpte nytt modem. Åskan tog det gamla igår. Ny hemtelefon blev det också.
Mamma och Pontus käkade buff´e och vi andra åt på Sibylla.
Lite snabbhandling på Coop. Där hade de byggt en ny lekhörna som det var svårt att få Albin ifrån!
Och så skoinköp på skohuset.
 
Barnen längtade hem till sin nya kanin Fläckis. De tog ut henne en stund i koppel. När det var läggdags fick tom Fläckis godnattkramar!
 
Ett mycket efterlängtat fredagsmys var det ikväll! Är ju inte ledig varje fredagskväll...
Vi tittade på Åsa-Nisse och åt chips, ostkrokar och lite godis.

Kommentarer
Postat av: malin

Hade inte du en Fläckis?

Svar: Stämmer! Jag berättade det för barnen och då nappade de. De kom bara på namn till en hane och det är ju en hona.
Jenniebenni

2012-09-01 @ 06:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0