Tacokalas

På fm fick jag ett väldigt gulligt sms av Nelly där hon bjöd in oss till "kalas". Det skulle bjudas på tacos! Klart vi kom!!
Kalaset tillkom pga att Nelly för ett tag sedan var bjuden på kalas som hon inte kunde gå på eftersom hon var sjuk. Nelly har varit lite besviken över det ett tag så då tyckte syrran att de kunde ordna ett eget kalas och bjuda kusinerna, dvs oss.

Jag ringde hem till Wilma när jag fått sms:et och sa åt henne att de kunde väl göra några små paket till Nelly.

Efter jobbet åkte jag direkt till Nelly och då var min familj redan på plats. De hade klätt upp sig i klänning mina små gulltjejer.
Bål hade serverats som välkomstdrink och till det tror jag det var Tom&Jerry-kex.
Tacosen hade en rykande åtgång men syrra klagade ändå över att det var för mycket köttfärs kvar.
Till efterrätt blev det marängswiss och så kaffe förstås.
Vi hann även med att leka ute en sväng innan det var dags att åka hem och lägga barnen.

När Albin och jag stod och tittade på stjärnorna som vi alltid gör innan nattning så ser Albin en bil och säger då moster för första gången: mosstä! Han tyckte nog att det liknade mosters bil som åkte förbi...

Just nu sitter jag med färg i håret och det är verkligen välbehövligt. Senaste gången jag färgade håret var i början av december så ni kan väl tänka er hur grått det är...

Stort tack till syrran och Nelly för ett finfint kalas!

Kommentarer
Postat av: Linda

Inte mycket att tacka för..;-) Men kul att vi kunde umgås! Nellan var förstås besviken ändå.. Hon vill ju leka med Alice, länge!;-)

Kul att han äntligen sa MOSTER!!!!:-)

2012-04-02 @ 09:35:03
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0