Inte alltid som man tänkt sig...

I fredags kväll var vi till syrran och käkade pizza och sedan blev vi även kvar på fredagsmys. Barnen fick en hel del godis, ostbollar och chips.
Vi vuxna fikade glass och så hade syrran bakat muffins och morotskaka men jag orkade bara smaka morotskakan efter all pizza.

Lördagen började med en härlig sovmorgon och sedan drog hela familjen iväg mot Gävle. Jag skulle handla på City Gross och Patrik på Jula. Barnen följer med mig in på mataffären men det dröjer bara en liten stund så säger Pontus att han har ont i magen och det syns på honom att han har riktigt ont.
Jag frågar om vi ska gå mot toan och det vill han så vi börjar släpa oss iväg med fyra barn och en kundvagn så det går ju inte fort...
Hinner väl fem steg så ser jag att Pontus sätter handen för munnen och då frågar jag om han mår illa och det gör han förstås. Jag springer iväg mot grönsaksavdelningen för att hämta en kasse men jag hinner inte långt innan Wilma säger att Pontus spyr.
Som tur är så går det förbi en snäll kvinna som erbjuder sig att hämta papper åt oss. Jag torkar upp det värsta och tar sedan med mig Pontus mot toaletten så att han får tvätta och sprita sig. Även jag spritar mig förstås.
Wilma, Alice och Albin står så snällt kvar inne på affären och väntar!
Sedan får Patrik komma och ta med sig Albin och Pontus ut och jag och tjejerna handlar vidare.

Resten av dagen spenderar vi till stor del ute.
Men två bra saker händer också denna hemska lördag:
Vi får äntligen lite värme i huset! Tänk er den underbara golvvärmen i hallen! Det blir alldeles utmärkt i vinter det när barnen kommer in med våta skor. Vad fort golvet kommer att torka!
Jag hittar min mössa som jag håller på att sticka. Den har jag letat ett tag nu.

Sovmorgon idag också!
Mycket utevistelse har det blivit och en hel del tvättande förstås. Vi har förmodligen njutit av årets sista fika på altanen också.
Lasagne till lunch och ost&skinkpaj till middag...
Nä, nu ska jag ta och virka lite på min julgardin!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojojoj, värme!!! Härligt, härligt!

2011-10-24 @ 08:11:15
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0