Mors dag 2011

Jag blev väckt av barnen med frukostbricka och paket! Jag fick en pocketbok som handlar om Paris av Pontus, en teckning av Pontus och Albin och en Bakugangrej av Alice.

Kl 12.30 var det lunch hos mamsen. Vi fick hemgjord potatissallad, vanlig sallad, tjälknul, fläskytterfilé och kycklingklubbor. Pontus älskar ju kycklingklubbor så han åt som en häst.
Barnen körde lådbil och hade så skoj. Lekte i lekstugan gjorde de också.
Syrran och jag tog en promenad för att lämna en tårtbox till en gammal klasskompis till mig. Han och hans sambo hade bf idag och de verkade så lyckliga och kära. Underbart att se! Och så den där härliga gravidmagen!
Syrran och jag var till macken också och köpte skraplotter. Alice vann 10 kr på sin och jag vann 30 kr på min men det ska jag dela med syrran.

Vi fick fika och en härlig jordgubbstårta på em. Sedan var vi ut en stund till och Patrik och jag gick ett minivarv runt byn. Vi kollade in vårt gamla hus och kikade på hur förfallet IOGT var b.l.a.

Stopp för mat vid McDonalds på hemvägen blev det. Och för första gången när vi äter där så fick inte Albin någon burkmat utan han fick hamburgare och pommes som oss andra.

Nästa stopp var vid Tommy och Clary. Där satt vi på deras inglasade altan och fikade. Det är härligt att sitta där så här på kvällningen när det börjar bli lite kyligare ute.

Kommentarer
Postat av: malin

vilken gammal klasskompis var det!? Mathias? hehe

2011-05-30 @ 06:16:51
Postat av: Jennie ÖstmanJ

Christian Johansson var det!

2011-05-30 @ 09:00:11
URL: http://jenniebenni.blogg.se/
Postat av: Malin

nej, nån sån fanns inte i din högstadieklass..?

2011-05-31 @ 08:31:35
Postat av: Jennie

Han gick i alla fall typ 3:an och 4:an med oss och flyttade kanske tillbaka till Hamrånge runt -92...

2011-05-31 @ 15:53:10
URL: http://jenniebenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0