Vatten!

Ja, här händer då inte mycket...
Men jag tänkte passa på och berätta en sak om Albin i alla fall!

I onsdags när han mådde som sämst så satt han på golvet och skrek en stund (Ja, han fick sitta på golvet oskrika stackaren eftersom han skrek precis lika mycket när jag höll honom och då försökte han bara åla sig ur famnen på mig. Så jag vilade mina armar en stund!) och då får han syn på sin pipmugg på bordet.
Tatt! säger han och kryper iväg med full fart mot muggen (hade inte orkat krypa alls före) och reser sig upp på vingliga ben för att ta muggen!
Men han lyckas inte stå och dricka samtidigt just då så jag går dit och hjälper honom. Killen var i extas när han reste sig upp och såg muggen kan jag lova!
Och ett nytt ord fick vi också! Vatten!
Lät iofs väldigt likt när han säger katt men jag är nästan hundra på att han menar vatten. Han har fortsatt säga så när han ser pipmuggen!

Jag sitter och smider framtidsplaner för att ha något att roa mig med! I em kommer storbarnen hem. Äntligen!
Jag har pratat med dem så de ska svänga in på Granngården och köpa fröer som vi kan så sedan. Man får ju vårkänslor av tövädret ju!
Planerar även träff med Anso och barnen!
Chattade också med grannen Ewa om att vi borde återuppta våra fikastunder som vi brukade ha på förmiddagarna för några år sedan. Såå trevliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0