Stackars, stackars min lillkille

Ska han aldrig få må bra vår lilla Abbelabbe?

Han hinner inte mer än få drygt en vecka åt gången med ett normalt liv.
9.30 spydde han upp hela sin frukost...
Han blev väldigt trött efter det och sov nog mest.
Mamma och pappa kom vid tio någon gång. Det var dags för pappa att åka skoter med barnen igen.
Vid ettiden när jag ska till att äta lunch så sitter Albin med mamma i soffan i vardagsrummet och hon ropar att han spyr. Jag springer dit och ser att det bara är vatten som kommer upp.
Albin sover en stund till. Han vaknar och hulkar som sjutton igen men allt som kommer upp är lite dreggel typ. Han har även bajsat. Jag går och ska byta på honom och då bajsar han på skötbordet också.
Då blir det badbaljan!
Vid påklädningen så är han knappt med... Han typ sover med ögonen öppna.
Albin sover så där skumt en stund till och är liksom i dvala.
Jag ringer barnjouren. Jag blir orolig när han inte riktigt är med oss. Jag är rädd att han ska få vätskebrist och så gillar jag inte det faktum att han inte får i sig någon energi, han som redan har gått ner i vikt tillräckligt.
Får prata med en sköterska som säger att en läkare ska ringa upp.
Läkaren tror i alla fall att det handlar om magsjuka och inte har med Albins ev. äggallergi att göra. Han säger att visst får vi komma in och ta lite prover om vi känner så men vi kan börja med att ge små mängder vatten, isglass, cola och även lite mat.
Nu har vi följt de råden idrygt tre timmar och Albin har varken spytt eller bajsat så nu hoppas jag att det går åt rätt håll!
Lite piggare i blicken är Albin nu också!
Nu håller vi alla tummar och tår och hoppas att Albin får må bra i åtminstone en månad nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0