Semlor

Semmeldagen idag! Wilma verkar vara lite besviken över att hon missar det idag och både Pontus och Wilma är besvikna över att de missar semlorna som skulle serverats i skolan. Vi i familjen som är friska ska i alla fall mumsa semlor ikväll! Patrik ska köpa med sig hem efter jobbet! Jag är egentligen ingen semmelälskare men en dag som denna är det ju ett måste!

Wilma spydde sista gången kl 22 igår kväll så hon är väl på bättringsvägen nu hoppas jag. Hon fick en macka i morse som hon fick behålla och nu har hon nyss ätit lite fisk och potatis med vattensås så vi får se om hon får behålla det också...
Albin höll låda till ca två inatt men sedan sov vi nog skapligt till ca åtta. Så idag har vi en skapligt pigg Jennie i alla fall. Albin verkar också må mycket bättre!

Är huvudet dumt så får kroppen lida heter det ju och det fick jag bittert erfara idag. Jag skulle ju koka fisk till barnen... Skonkost till Wilmas magsjukemage! Jag hade ett sådant där torskblock som jag dumt nog tog av plasten på själv. Men jag tvättade mig direkt! Och ändå! Satan i gatan vad det kliade! Jag tvättade igen och igen! Och strök fingrarna mot byxlinningen eftersom det river så skönt. Jag smorde med den lilla kortisonsalva jag hade hemma men det tog en bra stund innan det gav sig. Så nu är man skinnflådd och svullen på händerna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men pucko! Det svider väl på vem som helst, iaf på mig. Använd handskar om du inte kan få hjälp av nån i familjen.

2011-03-08 @ 15:32:47
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det blir ju ännu värre med handskar! Dem är jag ju också allergisk mot...

2011-03-09 @ 09:38:53
Postat av: Linda

Även de utan talk eller vad det vidriga vita pulvret heter?

2011-03-18 @ 14:40:58
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0