Lingon&blåbär

Thea kom för att leka med Wilma på fm. Och tjejrna var ute hela tiden Thea var här! Helt otroligt för att vara Wilma! Hon går annars inte ut frivilligt.

Vi åt lunch ute igår! Det var syrrans idé och den var mycket bra tyckte jag! Grillad korv och festis. Kanske man ska säga rökt korv eftersom Patrik hade stora bekymmer med att få någon fart på elden... Barnen åt med god aptit. Wilma fick nästan i sig fyra korvar men utan bröd då så klart! T.o.m. åt grillad korv, han som annars hatar korv. Det blev väl lite roligare att grilla korv när man fått tälja grillpinnarna själv!

Kl 14 var det dags för Lingon&blåbär party hos Anso. Mycket fina kläder var det men jag handlade ingenting. Duktiga jag! Det var inte så svårt att låta bli att handla eftersom jag tycker att me&I:s kläder är mycket finare och dem köpte jag desto mer av i torsdags... Och så ska jag ju ha eget sådant party i april!
Barnen lkete och hade roligt på partyt utom Wilma som mest gnällde på mig. Pontus hade visst så skoj att han inte ville åka hem!
Fruktsallad, grädde och glass fick vi till fikat och det är ju bara såå gott med fruktsallad!

Svärisarna hade 40-årig bröllopsdag igår så vi åkte dit med en blomma till dem efter kvällsmaten! En blomma i en kruka som var i form av ett hjärta, jag tyckte att det passade in på bröllopsdagen!

Albin har sovit på ett täcke på vardagsrumsgolvet i tre rätter i rad nu tror jag. Han får ju så klart sova uppe när han vaknar på natten! En natt sov han på golvet från 20.50 till 03.30 så det var ju riktigt bra tycker jag.
Om man bara kunde få i honom lite välling på kvällen nu då så tror jag att han nästan skulle kunna sova hela natten...
Albin älskar att vara ute och leka med storebror! Pontus skjutsar Albin i pulkan och de har så roligt! Leker i snön gör de ibland också!

Nu är det dags för att åka och hämta mamma vid bussen! Förhoppningsvis så kan man få lite städat här idag då när man har barnvakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0