Wilma hos tandis

Kl 10 var det dags för besök hos tandhygienist för Wilmas del så hon och jag drog till Hofors. Wilma var jätteduktig och lät tandhygienisten ta bilder på hennes framtänder. I övre käken har hon tappat fyra framtänder men bara fått två så de skulle kolla om det var fler tänder på väg och det var det. Bara att hoppas att det ordnar till sig till nästa gång då! Inga hål hade hon heller förstås! Wilma fick välja en tandborste och fick även en tatuering med sig hem.
Vi passade på att gå på Spar-köp för att handla lite när vi ändå var i Hofors. Vi köpte wienerbröd och munkar som vi mumsade på när vi kom hem.
Efter lunch var det dags att åka till Hofors igen och denna gång till bmx-hallen. Men jag tror det var lite för varmt för barnen att cykla idag för det blev inte mycket åka av...
Vi hade tagit badkläder med oss för att åka till någon sjö och bada på hemvägen men hade turen att få följa med Anso hem och bada i deras pool. Då blev barnen glada.
Hem och laga middag i hettan och sedan har det mest blivit utelek.
Vi tog en kvällsfika på altanen också. Helt underbart att sitta där på kvällen!
Och så lite bilder!



Två gulliga ryggar som leker i sandlådan.



Albin kom och ställde sig i min tidning som jag låg på gräsmattan och läste...



Min fina spralla med bus i blick!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härliga bilder!

2011-06-30 @ 22:01:40
URL: http://yramammansrecept.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0