Utvecklingsamtal

Igår var jag på Pontus utvecklingsamtal och blev lite förvånad över resultaten han fått på de Nationelle proven. I matten hade det gått bra och han hade fått nästan alla rätt och alla rätt på dem! Isvenskan gick det betydligt sämre. Vissa delar av proven klarade han inte alls och det var de där han skulle läsa en text själv och sedan svara på frågor från texten. Däremot gick det bra när fröken läste texten för honom. Det blir till att träna en del på läsning!
Annars fungerade det väl skapligt tror jag. Fröken hade frågat Pontus om han hade skriktics och han svarade att han kunde kontrollera skriken. Det tror jag nog att han kan eftersom att han aldrig skriker på det viset hemma.

Idag var Alices utvecklingssamtal och det var bara positivt som vanligt! Jag fick se lite bilder från verksamheten och så berättade fröken att Alice lekte med flera olika kompisar nu för tiden. Förut var hon väldigt bunden till Tove.

Kommentarer
Postat av: Linda

Använder Pontus glasögonen? Annars tror jag att han fixar läsningen bättre med dem på.

Duktiga barn!

2011-06-01 @ 21:55:22
URL: http://yramamman.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0