Sovmorgon

Kl 06.oo vaknade jag av att jag hade fruktansvärt ont i magen. Jag var ner på toa en sväng och då blev det lite bättre. Jag kunde somna om i alla fall. Vaknade sedan runt halv elva!
Då hör det ju till saken att barnen kom i säng vid halv elva igår kväll också. Men underbart att sova var det!
Vi käkade frukost och lunch och Alice slog in Toves paket.
Kl 14 var det så dags för Toves kalas som Alice har längtat till. Vi fick massvis med gott fika! Men jag provsmakade inte ens tårtan...
Barnen hade skoj, det var bara sex barn totalt så de kom bra överens. Tre brudar från 4-års och deras småsyskon.
När det blev fiskedamm så fick tom Albin fiska!
Strax före fem åkte vi hem eftersom Albin började bli trött. Men han somnade inte.
Efter kvällsmaten gick vi ut en stund för att få luft. Det blir dåligt med det sådana här regniga dagar men just då var det uppehåll.

I torsdags när vi var på fotbollen började Albin gå mer obehindrat. Det var nog lätt att kanta runt där i det korta gräset och mjukt att ramla på var det väl också. Sedan dess har han bara fortsatt och blir så klart bättre och bättre. Han går nog mer än vad han kryper nu.
Albin har massor av tänder på gång nu två syns tydligt och är en bra bit på väg medan två andra bara är små piggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0