Lite om Abbe igen då

Igår var vi till bvc och då vägde Albin 8560 g och var 76 cm lång!
Idag så reste sig Albin upp helt utan stöd och var så mallig!
Jag tror att det var i förrgår som jag såg en till tand på Albin. Den andra tanden från vänster i nedre käken.

Vi har fått kallelse till Uppsala nu äntligen! Men jag blev väldigt ledsen när vi fick den. Tydligen ska Albin sövas under vår nästa vistelse där. Vi åker ner den 6 juni och planerar att få komma hem den 8 juni.
Det ska utföras en ambulatorisk cystometri. Om jag har förstått saken rätt så ska det läggas in katetrar via magen till urinblåsan under sövningen. Sedan ska Albin ha något slags mätinstrument kopplat till sig under en tid och det ska mätas hur urinen passerar genom detta , hur mycket osv. Det ska även göras en undersökning där Albin ska ligga stilla och titta på tv eller att vi ska läsa saga under 1,5-2 timmar... Ha säger jag bara! Vad tror de om ettåringar egentligen? Förhoppningsvis så får väl Albin något lugnande under den tiden. Jag oroar mig väldigt för hur det ska gå annars. Jag oroar mig även fruktansvärt för sövningen! Men det har ju gått bra förut...
Förmodligen var det här en väldigt dålig beskrivning av själva undersökningen men jag hoppas att jag kan förklara bättre under resans gång. Jag har nämligen tänkt försöka mobilblogga under vår Uppsalavistelse.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Det kommer att gå bra Jennie. Kram

2011-06-03 @ 21:37:33
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0