Kompishäng

Började dagen med att åka till syrran för att fika och lämna Alice där. Nelly hade nämligen ringt och frågat om de skulle leka.
Vidare mot Thea för att lämna Wilma där.
Lite utelek och sedan matlagning. Pontus, han väntade på att Jens skulle komma efter lunch. De hade bestämt det på telefonen. Klockan var väl halv två och ingen Jens hade kommit...
Smsade Anso och hon skriver att de är i Valbo så då var det bara att ringa henne och få konstaterat att Jens skulle väl inte hinna komma något innan vi skulle på fotboll.
Vid 14 åkte vi och hämtade Alice och på väg hem ringer jag Inger. De ville också leka med oss idag och jag hade sagt att jag skulle höra av mig om jag trodde att vi hade tid över.
Jag hann nästan baka en rabarberkaka innan Inger och barnen kom. Vi lekte ute och Alice fick en inbjudan till Toves kalas. Andra kalaset på kort tid som Alice blir bjuden på nu. Kanonkul!
Vid strax efter fem åker Alice och jag mot Ip för att titta när Wilma spelar fotboll. Efter fotbollen ska det bli föräldramöte och grillning så Alice och jag traskar till affären och köper korv, festis mm
Men det blir varken möte eller grillning. Det var tydligen för få närvarande och då var det då en tio tolv ungar i alla fall... Dåligt tycker jag!
Det var bara att åka hem och grilla då. Klockan var väl alla gånger halv åtta innan vi fick i oss någon kvällsmat. Alice drog i sig två korvar med bröd hon! Lika mycket som jag åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0