Jehovas

Det stannade en bil här utanför som jag kikade på genom köksfönstret. Till sist var jag tvungen att gå ut eftersom bilen parkerades bakom buskarna och en av tanterna som satt i bilen började snoka runt soptunnan.
Jag öppnar dörren och säger:
-Hej, vad gör ni?
Tanten tittar upp och säger:
-Jaså, var ni hemma!
Varför inte bara knacka på dörren och se om vi öppnar innan man börjar snoka runt?
Ut ur bilen kom även en till kvinna som visade sig vara den förstas dotter.
Den första kvinnan börjar babbla om att vi ska få en inbjudan till ett möte och då börjar jag förstå vad det handlar om.
Mötet ska ge oss alla svar på vad som kommer att ske i framtiden. Människan är ju på väg att förstöra världen och vi vill ju känna oss trygga och veta vad som kommer att hända vår familjen. Två tidningar får vi också!
Snällt!
Annars tycker jag ju att sådana här Jehovasmänniskor är väldigt trevliga och lättpratade och skulle gott kunna prata någon timme med dem. Men inte när jag vet vad de är ute efter liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0