Gnällunge

En gnällunge, det är vad jag har det! Det enda han gör är att klänga på mig eller gnälla för att han inte kommer upp. Ofta brukar han kunna leka snällt om jag sitter stilla men om jag rör mig så går katastroflarmet igång. Men ikväll har det mest varit gnäll hela tiden om jag inte brytt mig om honom. Det verkar som att han förstår att jag är irriterad på honom också för då kommer han och fjäskar. Trycker upp sitt gulliga ansikte i mitt och ger mig en puss och ger ifrån sig ett tillgjort litet skratt!
Det är alltså Albin jag talar om!

Började dagen med att skjutsa Pontus till Jens. Där blev jag förstås bjuden på kaffe och en trevlig pratstund.
Pontus blev kvar men vi andra for hemåt. Vi stannade till i lekparken i Hammarby och lekte tills Wilma var hungrig.Då bar det av hemåt för att käka lite rester.

I fyratiden åkte vi för att hämta Pontus och åkte sedan vidare till svärfar som fyller år idag. Han fick en svampkorg full med gula kantareller av oss och jag tror det var mycket uppskattat.
Jag blev till en början lämnad ute på altanen med barnen och tre gamlingar varav två har jag aldrig gillat speciellt mycket men den tredje tyckte jag mycket om innan hon blev mer eller mindre senil. Det är ju ingenting som är hennes fel men jag tycker bara det är såå jobbigt när hon inte ens känner igen vår son på tio år som hon har träffat regelbundet sedan han föddes. Hon frågade även Pontus vart han bor och när Pontus då svarade Torsåker så visste hon inte ens vad han talade om. Om jag fattat saken rätt så är hon uppvuxen i Torsåker....
Gott fika fick vi i alla fall och jordgubbstårta!

Vi grillade korv till kvällsmat. Albin åt två korvar och ett bröd! Wilma åt tre korvar och ett bröd!

Jag fick med mig hela familjen på en cykel/gå/löptur på kvällskvisten också. Det är inte så jobbigt att springa som jag trott! Men kvavt som attan var det så jag svettades rejält ändå. Härligt med en kall dusch efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0