Alla hjärtans dag

Vi började med att göra i ordning frukostbrickan efter Wilmas önskemål och sedan gick vi upp och väckte henne med lite "skönsång"! Hon såg då i alla fall nöjd ut... Fyra paket fick hon av oss och de innehöll t-shirt med volang och tights, något slags nallehusvagn med tillbehör, väckarklocka och Muffinsspelet!
Kl 9.45 var Abbe och jag till bvc för vägning och sedan åkte vi vidare till syrran för att hämta tårtan som Wilma beställt! Riktigt snygg tårta utom färgen på grädden!
Hem och gjorde lite lunch och fortsatte med städningen som Patrik hade påbörjat. Vi hann inte städa klart förrän Catrin, Moa och Hampus kom. Men det gjorde inget för det är ju ändå så tråkigt att städa...
Wilma fick brevpapper, dagbok och klistermärken av dem.
Barnen hann leka en stund innan det var dags för fika. Och precis när vi ska sätta ocss ner och fika så kommer mamma, pappa, Nelly och syrran. Wilma får så klart fler paket!
Av syrran och Nelly fick hon fina plastglas, en receptbok och fingervantar.
Av mamma och pappa: Barbapappa-påslakanset, t-shirt med Barbapappa och pengar.
Mamma hade också med sig ett kuvert med pengar till Wilma från min mormor och morfar!
Och så fikar vi! Det blir väldigt rörigt när alla kommer samtidigt. Jag tycker om att ha mycket folk hemma men det blir svårt att hinna prata med alla men jag brukar försöka att prioritera att prata mest med de jag träffar minst... Kanske fel, jag vet inte...
Moa och Catrin lyckas jag i alla fall lura kvar på pannkaka men övriga åker hem i fem halv sex tiden.
Wilma undrar om det inte kommer fler till henne på hennes födelsedag och jag säger att jag har ingen aning.
- Men farmor och farfar brukar ju gratulera mig säger hon!
- Men jag vet inte vilka som kommer säger jag.
Farmor och farfar kom så klart inte! Och inte Agneta heller men hon ringde i alla fall och berättade att hon inte skulle komma!

Patrik och jag har ju varit förlovade i tio år på alla hjärtans dag så han överraskade mig med tio röda rosor. En fantastisk bukett! Tack darling!
Fick även rosor av mamma! Men det hör mer till vanligheterna på alla hjärtans dag det!

Kommentarer
Postat av: malin

Betyder inte tio röda Vill du gifta dig med mig? (På det sätt du vill...)

2011-02-17 @ 10:18:07
Postat av: Linda

Var det verkligen 10 röda rosor du fick av honom? Det var ju en blandbukett iaf!

2011-02-17 @ 21:01:20
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har faktiskt ingen aning om det Malin... Man kan ju alltid hoppas!

Linda: Du tror visst alltid att jag ljuger du... Har kontrollräknat dem och det var visst tio röda rosor och tre gerberor tror jag och något gräs förstås!

2011-02-18 @ 12:28:13
Postat av: Linda

Nä, jag tror inte att du ljuger! Jag bara tvivlar på din beskrivning och kunskap.;-) Gillar även att det var gräs i buketten. Haha!

2011-02-26 @ 22:20:46
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0